A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény lehetőséget biztosít 2013. január 1-jétől az elektronikus levélben (továbbiakban e-mailben) történő kapcsolattartásra a jogszabályban meghatározott esetekben:
- álláskeresési járadék iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
- NYES iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
- nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése,
- bejelentés a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények és körülmények megváltozásáról,
- jelentkezési kötelezettség teljesítése.
Az e-mailben történő kapcsolattartás csak akkor lehetséges, ha az ügyfél, írásbeli nyilatkozatot tesz és ezzel egyidejűleg megadja a kapcsolattartáshoz szükséges e-mail címet. Az ügyfelek a nyilvántartásba vételkor, illetve a nyilvántartás időtartama alatt bármikor nyilatkozhatnak az e-mailben történő kapcsolattartás vállalásáról. Az e-mailben történő kapcsolattartásra tett nyilatkozat a nyilvántartási idő alatt bármikor megváltoztatható. Az első jelentkezés alkalmával – ellátás iránti, vagy nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándék jelzése esetén – a járási (fővárosi kerületi) hivatal nyilatkozat nélkül is fogadja az e-mailt.
!!Felhívjuk figyelmét, hogy az ügyintézési felület kitöltése során fokozottan figyeljen a visszaigazoló e-mailben kapott 8 jegyű kód megadására, majd az igénylési folyamat folyatatására ugyanis ennek hiányában kérelme érvénytelen.